Är du redo att utforska Influencer Marketing inom B2B? 

Börja bygga riktigt engagemang hos din målgrupp med trovärdiga berättelser 

Effektiviteten med Influencer Marketing

Mun till mun-metoden är inget nytt. Det har alltid varit en mycket effektiv marknadsföringskanal. Att förstå vad som gör den så kraftfull är att förstå dess avgörande beståndsdelar:

  • en ärlig, autentisk åsikt

  • som bygger på verkliga erfarenheter

  • från människor som du kan lita på

90%

90 % av branschens marknadsförare tror att B2B-influencers på sociala medier är en viktig källa för att hålla sig uppdaterad med sin bransch.

Källa: Ogilvy influencing business report

Upptäck skillnaden:
Influencer Marketing B2C och B2B 

Medan B2C oftare använder trendsättare och inspiratörer, kräver B2B trovärdiga och professionella personer med kunskap och beprövad erfarenhet.

B2B Influencer Marketing bygger på samarbeten med inflytelserika individer, nyckelpersoner i olika branscher eller ämnesexperter. Fokus för ett sådant samarbete är att skapa innehåll som har en positiv inverkan på kundernas varumärkesuppfattning och köpbeslut genom att ge trovärdig information.

Vårt förenklade tillvägagångssätt 

Vi är här för att stödja din kommande B2B Influencer Marketing-kampanj. Med vår kunskap och år av B2B-erfarenhet kan vi hjälpa dig att nå och engagera din målgrupp med hjälp av en influencer som de kan lita på. Vår flexibla process uppmuntrar till ett öppet samarbete mellan oss, dig och influencern. Du kan välja att integrera kampanjen i din nuvarande B2B-marknadsföringsstrategi eller köra den separat. Enkelt eller hur!

  1. Förstå dina mål och nyckeltal

  2. Identifiera och utse relevanta B2B influencers

  3. Tillämpa en transparent strategi, koncept och kampanjplanering

  4. Använd mätbara resultat och analyser för att optimera resultatet

Influencers kan vara det mest mångsidiga verktyget i din B2B-marknadsföringsstrategi 

Vi matchar varumärken med B2B-influencers, som föreläsare, ämnesexperter, företagare, innehållskreatörer och till och med företagets egna anställda, i olika kanaler. Det kan sträcka sig från ett brett innehåll på sociala medier till specifika evenemang för seminarier och media, eller personliga möten och branschevent.

30 minuters introduktion 

Oavsett om du är en erfaren marknadsförare eller ny på området, är den här kompakta sessionen utformad för att ge dig de viktiga insikterna och verktygen du behöver för att börja din B2B Influencer Marketing-resa.

Innehåller

  • Introduktion till B2B Influencer Marketing 

  • Vår process och erbjudande

Tid: 30 minuter

Plats: Personligen eller digitalt

Innovativa strategier med människocentrerad berättande! B2B Influencer Marketing är nyckeln till att nå din målgrupp..

HAR DU EN FRÅGA? 

Jessica Bjurström

Senior varumärkesstrateg
+46 735517273